Tai fotografijos spausdinimo procesas. 1889 m. Užpatentuotas W. W. J. Nicolo (1855–1929), kalitipijos spaudos būdas kurio cheminis procesas, panašus į Van Dyke brown, pagrįstas geležies ir sidabro druskų derinio naudojimu. Van Dyke brown naudoja geležies amonio citratą, kalitipijos naudojamas šviesai jautrus elementas yra geležies oksalatas. Geležies oksalato naudojimas leidžia išplėsti tonų paletę ir kontrastą.
Kaip ir platinotipija, kalitipija yra kontaktinio spausdinimo procesas, todėl atspaudas turi būti spausdinamas iš tokio pat dydžio negatyvo . Šiuolaikiniai kalitipijos atspaudai paprastai gaminami iš didelio formato fotoaparatu gaunamo negatyvo , arba skaitmeniniu būdu gauto negatyvo.Tokiem kalitipijos atspaudam naudojamas švarus medvilninis popierius, neturintis cheminių priemaišų . Pirštines reikia dėvėti ir dengiant popierių emulsija ir dirbant su kitais chemikalais, nes procesuose dalyvaujančios cheminės medžiagos gali būti gana toksiškos. „Van Dyke Brown“ metodu spausdinant atspaudus – ekspozicijos metu susidaro visas vaizdas, kalitipijos procese yra „ryškinimo“ procesas, kuris reikalauja, kad spaudinys būtų panardintas į ryškalą, kad vaizdas išryškėtu
Galutinis spaudinio tonas kontroliuojamas tiek pasirinkus ryškalo proporcijas, tiek naudojant tonuojančius tirpalus turinčius aukso ir platinos junginių.
Kadangi kalitipija yra kontaktinio spausdinimo procesas, ekspozicijai reikalingas tokio paties dydžio egatyvas kaip ir spausdinamas atvaizdas , taip pat ir tam tikros priemonės eksponavimo „sumuštiniui“ pagaminti – spausdinimo rėmas ar vakuuminis rėmas ar tiesiog du sunkiojo stiklo lakštai. Po ekspozicijos popierius ryškinamas , išplaunamas, tonuojamas, fiksuojamas, tada vėl plaunamas ir džiovinamas.
Tinkamo popieriaus pasirinkimas yra vienas iš svarbiausių veiksnių, leidžiančių gaminti kalitipijos atspaudus. Popierius turi būti itin švarus,taip vadinamas „skudurinis popierius“ susidedantis is 100% medvilnės. Nes naudojami procese chemikalai yra labai agresyvūs ir gali sureaguoti su cheminėm priemaišom paprastai esančiom standartinėse popieriaus rūšyse ir dėl to gali atsirasti įvairios dėmės ir kitoks vaizdinis brokas.
Spausdinimui reikalingas šviesos šaltinis, turintis daug ultravioletinių spindulių. Saulės šviesa arba įvarių rūšių UV lempos.
Kalitipijos spaudai reikia didelio formato negatyvų.Nes eksponavimas vyksta kontaktiniu būdu – reiškia atspaustas vaizdas bus tokio pat dydžio kaip ir negatyvas. Tradiciniu fotografiniu būdu tokius negatyvus gauti gana komplikuota , bet puikius didelio formato negatyvus kalitipijos spausdinimui taip pat galima pagaminti skaitmeniniu būdu – paruošiant negatyvinį vaizdą kompiuteriu , kad ekrane būtų kuo daugiau detalių ir pakankamai sodrus ir kontrastingas negatyvinis vaizdas , tada atspausdinti negatyvą ant skaidrios plėvelės rašalinių spausdintuvu.
Kai kurie tradicionalistai apgailestauja dėl bet kokios rūšies skaitmeninių technologijų naudojimo, tačiau reikalas yra tas, kad technologija, leidžianti kurti skaitmeninius negatyvus , kurie iš esmės yra geresni nei tradicinio, fotografinio apdorojimo egatyvai, suvaidino svarbų vaidmenį didinant alternatyvių procesų populiarumą ir naudojimą per pastaruosius 5–10 metų. Skaitmeninių negatyvų naudojimas tiesiogine to žodžio prasme atvėrė duris į alternatyvius procesus fotografams fotografuojantiems siaura ir vidutinio pločio juosta , kurią nuskanavus galima paruošti reikiamo formato negatyvus kalitipijos, van dyke ar kitų procesų spaudai. Esmė ta, kad grynai praktiniu požiūriu skaitmeninių negatyvų sintezė naudojant tradicinius spaudos gamybos metodus yra geriausias būdas skatinti nuolatinį tradicinių ir istorinių procesų naudojimą.
Fotografijos entuziastas, tyrinėtojas ir eksperimentuotojas. Gyvena ir kuria Šiauliuose. Filmuose Vilijus Žagrakalys pasakoja apie kalitipijos ir platininės spaudos procesus. Demonstruoja kaip šie procesai vyksta, pasakoja apie fotografijos niuansus.